KEZDŐLAP /

DSLR

DSLR

2008 szeptember 17-én, a Canon gondolt egyet (természetesen többéves fejlesztés és tesztelés után) és megjelentette a Canon 5D full frame-es gép utódát az 5D Mark II-es fényképezőgépet, ami több új funkció és kiemelkedően magas érzékenység mellett tartalmazta a videórögzítés lehetőségét is. Ez – akkor még nem is sejtettük – igazi mérföldkőnek számított a filmkészítés területén. A következő sorokban nézzük át röviden, hogy mitől „jobb” egy ilyen hibrid fényképezőkamera és melyek azok a kardinális pontok amelyeken még sok javítani való van, valamint hogyan tudjuk ezek tudatában amatőr vagy akár professzionálisan használni mozgóképes felvételek készítésére ezeket a kamerákat. „Kezdetben volt a film” lehetne a következő alcímünk, és most nem feltétlenül a fotózáskor használt filmre gondolok hanem a még manapság is sokat használt 16 és 35mm-es filmtekercsekre. Mióta létezik mozgóképes technika, a film a maga nemében sosem ment ki a divatből, mindig is ő volt – és azért valószínüleg marad is – az örök etalon. A videókamerák megjelenése és későbbi digitalizációja hozzájárult, hogy az addig csak kevesek számára adott lehetőség – miszerint mozgóképes anyagokat rögzíthetnek – egyre több ember és háztartás számára vált elérhető közelségbe. Sajnos azonban a ezeknek a digitális kameráknak a képi minősége - a technoldógia gyors fejlődése dacára – nem növekedett számottevően. Igaz ugyan hogy a HD technika felbontásban nagy előrelépés volt, viszont a képek minősége, még mindíg nem közelíti meg egy fotó minőségét. A szenzorok mérete a mai kompakt fényképezőgépek szenzor méretének feleltek meg, így a felbontóképesség, érzékenység és mélységélesség is viszonylag korlátozva voltak. A többmilliós kameráknak is legfeljebb 2/3 colos érzékelőjük volt, ami hozzávetőlegesen 20x kisebb mint a 35mm-es kisfilmes vagy teljes képkockát kirajzoló gépek érzékelője, ezért a boadcast világban mindenki a filmes ARRI vagy PanaVision kamerák minőségére esküdött, ezekkel készültek a játekfilmek, nagy reklámfilmek java része, főleg azért mert optikailag kiemelkedő teljesítményt és egyedi filmes szín- és dinamikatartományt nyújtottak. A filmes ménységélesség, a cserélhető objektívek széles skálája,a nagy dinamikatartomány mind-mind olyan paraméterek amelyekről a digitális kamerák esetében csak álmodni lehetett, egészen napjainkig...

Forrás: arthurkulcsar.com

|
SZG
SZG Szabó Gergő vezető webfejlesztő Debrecen, Hajdú-Bihar megye

Várok minden észrevételt a honlapról és a fotóimról egyaránt. Ha rendelkezel honlappal és szívesen lennél Szabó Gergő partnere, akkor jelentkezz bátran.

Jogi nyilatkozat
Honlapkészítás és webalkalmazás fejlesztés: INDIKÁTOR | kreatív webfejlesztés